Selasa, 7 April 2015

HIDUP CINA! HIDUP INDIA! APA AGAKNYA AKAN BERLAKU KALAU CINA DAN INDIA BERKUMPUL DI STADIUM BUKIT JALIL DAN SORAK ‘HIDUP CINA! HIDUP INDIA!’?

…ORANG MELAYU YANG GEMAR SORAK ‘HIDUP MELAYU!’ TAK HABIS-HABIS – DAN TENGOK CARA YANG DIGUNA OLEH ZIONIS-YAHUDI MENGUASAI AMERIKA DAN DUNIA SECARA SENYAP-SENYAP.
Oleh Mansor Puteh



Malah orang Zionis-Yahudi juga tidak pernah sorak slogan ‘Hidup Zionis-Yahudi!’ bila mereka mahu menguasai Amerika dan juga dunia.

Orang Zionis-Yahudi tidak sebodoh itu mahu menempek dengan menarik suara dengan kuat dan kecam orang Arab dan Islam; mereka ambil tindakan secara senyap-senyap dan kejayaannya berlaku juga dengan senyap.


Mereka cuma perlu bermesyuarat atau berkumpul satu kali sahaja dan dalam mesyuarat itu mereka buat keputusan untuk menubuhkan negara mereka sendiri di tanah Palestin dengan mengguna cara yang bijak.

Dan tengok apa yang sudah jadi? Mereka sudah mempunyai sebuah negara haram. Mereka tidak perlu menempak.

Orang Palestin yang berjumlah lebih ramai ditambah dengan sokongan dari orang Arab dan Islam lain tidak mampu memgugat kedudukan mereka.

Itulah cara orang Zionis-Yahudi ambil tindakan dengan senyap tanpa perlu keluarkan slogan kosong.

Cuma orang yang mempunyai otak kosong sahaja yang suka keluarkan ketetapan dan slogan kosong.

Mereka guna akal; mereka buat perancangan dan cara jalan paling mudah dan murah untuk guna kuasa besar, seperti Amerika dan Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) untuk jaga kepentingan mereka.

Sebab mereka tahu mereka kecil dan tidak mampu berbuat apa-apa, jadi mereka perlu guna kuasa yang ada untuk bela mereka.

Dan mereka juga rampas kuasa perusahaan penting dan strategic seperti Hollywood dan media di Amerika.

Orang Melayu dan Islam, tidak; mereka lebih suka berslogan; mereka suka bersorak; mereka tidak pandai berfikir, sebab mereka tidak ada otak.

Sorakan yang Melayu dan Orang Islam suka guna ialah, ‘Hidup Melayu!’, Hidup Umat Islam!’ Itu sahaja.

Adakah Melayu sudah mati atau nazak, yang dia mahu dihidupkan selalu?

Mungkin ada Melayu yang sudah mati; mereka hidup untuk sokong bahasa asing dan ekonomi orang lain sahaja.

Merekalah orang Melayu yang mesti dikejutkan.

Tetapi ini tidak dijelaskan oleh mereka yang suka sorak, ‘Hidup Melayu! Hidup Melayu!’

Tetapi sudahkah mereka itu bangun? Mungkinkah mereka itu juga yang masih tidur, terlena dengan kejayaan dan kejayaan yang mereka sudah memilikki setakat ini.

Tetap kenapa Melayu sahaja yang mahu suruh ‘Hidup’, sedangkan bangsa lain tidak pula suka menyorak untuk orang merek ‘hidup’.

Orang Cina dan Orang India tidak perlu gerakkan diri sendiri untuk Hidup Cina dan Hidup India! Mereka tahu mereka hidup dan belum nazak atau mati di Tanah Melayu.

Sedangkan Melayu mesti digerakkan dengan sorakan Hidup Melayu!

Itulah sahaja nampaknya kumpulan Melayu yang dikuasai dan ditubuh oleh golongan Melayu yang sudah lama dan sudah berpencen dan yang tidak begitu bijak atau pandai, yang hanya tahu anjur perhimpunan untuk bersorak dan kadang-kala menyanyi.

Mereka dianggap sebagai pejuang bangsa.

Tetapi mereka tidak dikenali di luar negara dan juga di negara jiran termasuk Indonesia dan Brunei, dua negara Melayu lain di Nusantara Melayu.

Mereka sudah berpencen dan masih hidup dan segar, fikir mereka; jadi mereka tubuh kumpulan Melayu tetapi akhirnya mereka hanya boleh galak orang Melayu lain sorak, ‘Hidup Melayu!’ sahaja.

Sebabnya mereka mungkin rasa yang mereka itu sudah ‘mati’. Dan mereka juga rasa seperti orang Melayu lain juga sudah mati.

Oleh itu mereka mahu kejutkan orang Melayu dengan meminta mereka sorak, ‘Hidup Melayu!’

Tetapi sudah banyak kali mereka sorak ‘Hidup Melayu!’ nasib orang Melayu masih sama.

Orang Cina tidak perlu tubuh kumpulan seperti kumpulan mereka dan anjur perhimpunan dan sorak ‘Hidup Cina!’ Cina tidak mati.

Orang India juga tidak ada kumpulan seperti itu. Dulu mereka ada kumpulan yang mendapat sambutan, tetapi ia dianggap sebagai kumpulan cauvinis walaupun ketua mereka tidak suruh orang India sorak, ‘Hidup India!’

Orang India di Malaysia yang seharusnya sorak, ‘Hidup India!’ sebab ramai anak muda India yang belajar di sekolah Tamil tapi gagal dan tidak dapat pekerjaan yang baik, yang terpaksa buat kerja sambilan dengan sebilangan kecil terbabit dengan jenayah remeh-temeh, yang boleh dianggap mahu layu dan mati.

Dan merekalah yang boleh sorak, ‘Hidup India!’

Jadi dimana agaknya pemimpin kumpulan Melayu itu dapat idea untuk anjur perhimpunan dengan mengajak orang Melayu lain sorak bersama mereka, ‘Hidup Melayu!’ tak habis-habis?

Tak bolehkah orang Melayu ambil tindakan secara senyap-senyap?

Sedangkan semua kementerian dan agensi kerajaan dikuasai oleh Melayu, dan Perlembagaan Negara juga berpihak kepada Melayu dengan hak-hak diberi kepada orang lain.

Jadi apa perlu untuk orang Melayu bersorak, ‘Hidup Melayu! Hidup Melayu!’

Melayu sudah lama hidup. Yang masih belum hidup ialah tahab keintelektualan para sarjana Melayu dan pemimpin Melayu yang rata-rata tidak peka dan tidak juga pandai walaupun mereka memilikki pendidikan tinggi.

Tetapi mereka masih tidak pandai. Mereka suka guna cara dramatik anjur perhimpunan besar-besaran dalam stadium dan sorak ‘Hidup Melayu!’

Mereka itu sama seperti orang Islam lain yang mengaku berugama Islam tetapi nilai hidup mereka bertentangan dengan nilai Islam; mereka pakai tudung, pakai jubah, tetapi bakar sampah di kawasan terbuka, memandu kenderaan dengan plet pendaftaran yang dirosakkan dan sebagainya.

Sekarangpun orang Melayu semua boleh lihat apa kesan yang mereka boleh dapat dari perhimpunan dan pengeluaran ketetapan dan sorakan ‘Hidup Melayu!’ yang telah dilakukan sehingga kini.

Tidak ada apapun.

Ia cuma dapat liputan dalam akhbar Melayu secara meluas dan sedikit dalam akhbar bahasa Inggeris dan tidak mungkin dalam akhbar Cina dan Tamil lain.

Siapa lagi yang akan anjur perhimpunan di stadium atau di Kelab Sulaiman atau di mana-mana untuk minta Melayu berkumpul dan sorak, ‘Hidup Melayu!’?

Pernahkah sesiapa dengar orang kulit hitam di Amerika sorak, ‘Hidup Orang Kulit Hitam!’ atau ‘Long live the Blacks!’

Mereka cuma ada slogan, iaitu ‘Black is beautiful!’

Dr. Martin Luther King, pemimpin hak asasi manusia kulit hitam di Amerika hanya kata dia ada
mimpi atau ‘I have a dream…’ sementara kumpulan kulit hitam militan lain pula tahu untuk mengemepur dan mengganas, yang akhirnya menjadi sebab kenapa kuasa kulit putih di Amerika terpaksa akur dan sokong Dr. Martin untuk mula berusaha capaikan mimpinya itu.

Jadi tanpa penglibatan kumpulan seperti Black Panther dan Symbionese Liberation Army (SLA) di Amerika dalam dekad 1960an, Dr. Martin sudah pasti tidak dapat capai impiannya dan kemungkinan besar kumpulan militan kulit hitam itu akan terus mengganas sehinggalah Amerika lumpuh.





Tiada ulasan: